Geplaatst op Geef een reactie

Investeren in een SEO specialist?

Moet je investeren in een SEO specialist?

Investeren in een SEO specialist: in deze korte blog benoem ik de voordelen.

Als website- of webshopeigenaar vraag je jezelf vast weleens af of je moet investeren in een SEO specialist.  Veel ondernemers kiezen voor social media marketing, maar laten we even kijken waarom SEO perse nodig is en waarom jij het zou moeten overwegen om er in te gaan investeren.

Kostenloos

De grootste reden om te investeren in een SEO specialist is omdat SEO geheel kostenloos is. (Op het inhuren van een SEO specialist/bureau na). Wanneer je een hoge positie in Google hebt levert dat veel organische zoekresultaten op. Hiervoor betaal je niet. Wanneer je gebruik maakt van Google Ads betaal je per klik. Voordeel van Google ads is dat je vandaag nog bovenaan in Google kunt staan met een advertentie. Een nadeel is dat je moet betalen voor elke klik. Voordat je website volledig geoptimaliseerd is, duurt het een aantal maanden voordat je resultaat ziet. Maar daarna genereer je wel veel nieuwe website bezoekers waar je niks voor hoeft te betalen.

Investering

Met een goede website optimalisatie kun je eenvoudig je investering terug verdienen, aangezien je veel meer relevante website bezoekers krijgt. Door een hoge positie te hebben in een zoekmachine kun je als bedrijf zijnde er lange termijn voordelen uit halen. Hoewel je iedere maand met de website bezig moet zijn om ook je positie te behouden.

Gelijke concurrentie

Een andere goede reden waarom je moet investeren in een SEO specialist is dat je gelijke kansen hebt met je concurrent, ongeacht wie meer omzet draait of kapitaal heeft. Zo kun je boven je concurrent in Google komen en beter je product/dienst verkopen, want Google kijkt naar de kwaliteit van je website en optimalisatie.

Conclusie

SEO is effectief voor elke soort onderneming ongeacht hoeveel omzet je draait of kapitaal je hebt. Maar houdt in gedachte dat SEO een lange termijn investering is. Je ziet pas resultaat in ongeveer 3 tot 6 maanden. Je kunt ook gebruik maken van social media marketing en betaal per klik advertenties om omzet te genereren.
SEO helpt mensen jouw bedrijf online te vinden. In de digitale wereld waarin we leven is informatie slechts 1 klik verwijderd. Een volledig geoptimaliseerde website trekt immers veel nieuwe en relevante bezoekers aan. Ook het gebruik van Social Media is tegenwoordig belangrijk voor het vinden van je nieuwe klanten.
Kijk bij onze diensten pagina over SEO en kijk wat wij voor jou kunnen betekenen.
Geplaatst op

Waardoor is internet marketing effectief?

Door slim gebruik te maken van de juiste targeting is het vinden van jouw nieuwe klant een stuk eenvoudiger. Bijvoorbeeld: Je verkoopt op je webshop sportaccessoires. Je laat dan simpelweg alleen mensen die interesse hebben in sport je advertentie zien. Door deze optie kunnen je campagnes een stuk effectiever uitpakken. Deze mogelijkheid hebben ‘ouderwetse’ vormen van marketing zoals foldersniet.

Retargeting

Je kunt je ROAS (return of ad spend) verhogen door gebruik te maken van retargeting opties. Mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf (doordat ze bijvoorbeeld jouw website hebben bezocht) kun je makkelijk opnieuw je advertentie laten zien. Daardoor zijn mensen sneller geneigd tot aankoop van een product want die doelgroep was immers al bekend met jouw dienst/product.

Uitbreiden

Door jouw online internet campagne kun je makkelijk nieuwe potentiële klanten vinden. Een belangrijk punt hiervan is dat wanneer jij een ‘winning campaign’ hebt (dus een campagne die geld opleverd) deze makkelijk uit te breiden is. In de online wereld is 1000 euro verdienen namelijk niet anders dan 10000 euro. Het is stapsgewijs jouw budget verhogen zonder dat je er meer werk in steekt. Dat is de kracht van de online wereld.
Geplaatst op

Online internet marketing

Online internet marketing

Waarom kiezen voor Internet marketing?

Er zijn talloze redenen om te kiezen en gebruik te maken van digital marketing oftewel internet marketing. Het kan je bedrijf een enorme boost geven voor het vinden van nieuwe potentiële klanten. Wil je een groter bereik op social media of toch liever een grote database aan email adressen of je richten op een directe verkoop? Talloze opties zijn mogelijk wanneer je de weg van internet marketing in gaat. Het is voor bedrijven relatief eenvoudig om ermee te starten. Het maakt niet uit hoe groot je bedrijf is, met online marketing zijn de kansen voor iedereen gelijk.

Data

Je hebt vast weleens gehoord van de uitspraak ‘data is the key to money’ , dat wil zeggen door gebruik te maken van internet marketing kun je de juiste data verzamelen. Door daar slim op in te spelen en je data te analyseren kun je je resultaten flink verhogen voor jouw bedrijf. Data verzamelen is in de huidige tijd niet meer weg te denken.

Uitbesteden

Vaak kiest een bedrijf ervoor om haar Social media en marketing uit te besteden aan een externe partij. Dit brengt vele voordelen met zich mee. Door het uitbesteden weet je zeker dat er mensen achter zitten die er ervaring mee hebben. Dit leidt tot geen verspilling van jouw online marketing budget. Ook kun je je als bedrijfseigenaar volledig gaan focussen op je bedrijf.